Egholms Planteskole

Interessen for planter går generationer tilbage til farfar Thor E. Pedersen. Han startede sin planteskole i 1944 i Århus.

Om

Kurt, den næstældste søn, startede Kurt E. Pedersens Planteskole i 1962 på Langelinie i Borum med en produktion af roser til eksport. Senere udvidede han produktionen til buske, hæk og småplanter på et areal på 50 hektar.

I 1993 overtog Ulf Egholm Pedersen, som 3. generation, søn af Kurt E. Pedersen ejerskabet og driften af planteskolen. Han er født og opvokset på planteskolen og har allerede fra barnsben været med i marken. Ulf er uddannet gartner og produktionsleder. Så det var meget naturligt for Ulf, at han skulle drive planteskolen videre efter sin far.

Forretningen har igennem tiden ændret sig fra eksport som den primære forretning, til at vi i dag primært servicerer mere lokalt anlægsgartnere, boligforeninger og private. Eksporten har vi dog stadig – bare i et mindre omgang.

Mød indehaven bag

Ulf Egholm

Indehaver

Ønsker du et tilbud?